Jak uklidnit zažívání

Zažívací potíže jsou v dnešní době velmi častým problémem, se kterým se potýká mnoho lidí. Ať už se jedná o pálení žáhy, nadýmání, průjem nebo zácpu, tyto obtíže dokáží značně znepříjemnit život. Naštěstí existuje řada způsobů, jak zažívání uklidnit a navrátit mu rovnováhu.

Hlavní faktory špatného zažívání

Jedním z klíčových faktorů pro zdravé zažívání je vyvážená strava. Je důležité jíst pravidelně, v menších porcích a vyhýbat se příliš tučným, smaženým nebo kořeněným jídlům. Naopak prospěšná je strava bohatá na vlákninu, kterou obsahuje ovoce, zelenina, celozrnné pečivo nebo luštěniny. Vláknina podporuje správnou funkci střev a pomáhá předcházet zácpě.

Dalším důležitým bodem je pitný režim. Dostatečný příjem tekutin, ideálně čisté vody, je pro zažívání nezbytný. Voda pomáhá udržovat správnou konzistenci stolice a usnadňuje její průchod střevem. Naopak alkohol, káva nebo sycené nápoje mohou zažívání dráždit, proto je lepší jejich konzumaci omezit.

Velký vliv na zažívání má také stres a psychická pohoda. Stres může vést k zažívacím obtížím jako je pálení žáhy, křeče v břiše nebo průjem. Je proto dobré naučit se stres zvládat, například pomocí relaxačních technik, jógy nebo meditace. Dostatek spánku a pravidelný pohyb také přispívají k celkové duševní i fyzické rovnováze.

V některých případech mohou zažívací potíže způsobovat určité potraviny nebo látky. Například lidé s laktózovou intolerancí špatně snášejí mléčné výrobky, jiní mohou mít problém s lepkem. Pokud máte podezření, že vám nějaká potravina nedělá dobře, zkuste ji po konzultaci s lékařem ze stravy vyřadit a sledujte, zda se váš stav zlepší.

Pokud zažívací obtíže přetrvávají nebo se zhoršují, je namístě navštívit lékaře. Ten může pomocí vyšetření odhalit případné vážnější příčiny a navrhnout vhodnou léčbu. V některých případech mohou pomoci i volně prodejné léky proti pálení žáhy, průjmu nebo zácpě, vždy je ale lepší používat je s rozmyslem a po poradě s lékárníkem nebo lékařem.

Jednou z možností, jak podpořit zdravé zažívání, je užívání probiotik. Probiotika jsou živé mikroorganismy, které pomáhají udržovat rovnováhu střevní mikroflóry. Harmonelo je česká firma, která se specializuje na výrobu individualizovaných probiotik na míru podle aktuálního stavu střevního mikrobiomu každého klienta. Jejich unikátní přístup spočívá v provedení analýzy střevních bakterií a následném sestavení probiotického preparátu přesně na míru danému člověku. Tím se Harmonelo odlišuje od běžně dostupných probiotik, která mají univerzální složení pro všechny uživatele.

Probiotika od Harmonelo mohou pomoci při různých zažívacích obtížích, jako jsou průjmy, zácpa, nadýmání nebo syndrom dráždivého tračníku. Jejich vhodné složení dokáže obnovit rovnováhu střevní mikroflóry, podpořit trávení a posílit imunitu. Harmonelo nabízí probiotické kúry v délce 6 nebo 12 měsíců, během kterých klient užívá individuálně sestavený probiotický preparát. Součástí kúry je i konzumace prebiotik, která slouží jako potrava pro prospěšné bakterie, a butyrátu, který je důležitý pro zdraví střevních buněk.

Celkově lze říci, že klíčem ke zklidnění zažívání je kombinace vyvážené stravy, dostatku tekutin, pohybu, zvládání stresu a případně užívání vhodných doplňků jako jsou probiotika. Pokud obtíže přetrvávají, je důležité vyhledat lékařskou pomoc a podstoupit potřebná vyšetření. S trpělivostí a správným přístupem je však možné zažívací potíže zmírnit a navrátit zažívání do rovnováhy.

Chcete se dozvědět více informací o doplňku stravy a střevním mikrobiomu? Navštivte naši rubriku Doplňky stravy Harmonelo.

Probiotika a prebiotika lze zakoupit na e-shopu Harmonelo.

Chcete mít produkty Harmonelo o 25% levnější? Stačí se na Harmonelo.com zaregistrovat. 

Registrační formulář naleznete zde.

Máte zdravotní potíže, nebo potřebujete poradit s výběrem produktů Harmonelo?

Kontaktujte nás na sluzby@babyneeds.cz a vynasnažíme se Vám pomoci.

Zdroje:
1. Harmonelo - Probiotika na míru (https://www.harmonelo.com/)
2. Healthline - How to Improve Digestion Naturally (https://www.healthline.com/nutrition/ways-to-improve-digestion)
3. Mayo Clinic - Digestive Health (https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/digestive-health/basics/digestive-health-basics/hlv-20049495)
4. WebMD - 10 Tips for Better Digestive Health (https://www.webmd.com/digestive-disorders/features/10-tips-for-better-digestive-health)